V českém prostředí je starost o nákup nových pneumatik pánskou doménou, muži totiž tvoří 94 % zákazníků předního internetového prodejce Pneumatiky.cz. Statistiky e-shopu za uplynulých dvanáct měsíců ukazují, že poměr nakupujících žen se výrazně liší podle krajů. O nákup pneu mají ženy největší zájem v Karlovarském kraji, kde tvoří podíl jejich nákupů 8,2 % ze všech zákazníků. Naopak nejméně žen nakupuje pneumatiky na Vysočině, kde tvoří poměr zákaznic pouze 3,5 %.
„Ženy nejvíce nakupují pneumatiky na západě republiky, kromě Karlovarského kraje i v Ústeckém, dále také a na severu Moravy,“ prozradil Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz, předního tuzemského prodejce pneumatik a alu kol. „Nejméně zákaznic máme naopak na východě Čech. Vůbec nejnižší poměr žen vůči mužům je na Vysočině, v Pardubickém a Královéhradeckém kraji,“ doplnil Schwangmaier s tím, že tyto statistiky odpovídají demografické struktuře obyvatel České republiky. Podle údajů Českého statistického úřadu je totiž na Vysočině nejnižší index feminity, tedy poměru počtu žen v dané populaci na určitý počet mužů.
Muži za pneumatiky utrácejí více než ženy. Zákaznice internetového obchodu Pneumatiky.cz totiž nakupují pneu s průměrnou cenou 1 542 korun. Muži si zase objednávají pneumatiky, jejichž průměrná cena činí 1 679 korun za jeden kus, což je o 137 korun více než u žen. Obě pohlaví nejčastěji nakupují pneumatiky značky Barum.
„Průměrná cena pneu, které nakupují ženy, je mírně nižší, než hodnota, za kterou si je pořizují mužští zákazníci. To je pravděpodobně způsobeno tím, že ženy častěji vlastní menší auta než muži, a proto kupují i menší pneumatiky, které jsou zpravidla levnější. Určitě to však neznamená, že by ženy šetřily na kvalitních pneumatikách,“ doplnil Vojtěch Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz.