Zemřel Jan Rulec, manažer automobilového průmyslu

Datum: 27.05.2019
Kopřivnice (Novojičínsko) 27. května 2019 (PROTEXT) - Zemřel Jan Rulec, kapitán českého automobilového průmyslu Ve věku pouhých 63 let zemřel Jan Rulec, významný manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel...
Kopřivnice (Novojičínsko) 27. května 2019 (PROTEXT) - Zemřel Jan Rulec, kapitán českého automobilového průmyslu Ve věku pouhých 63 let zemřel Jan Rulec, významný manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel významně podílel na restartu kopřivnické automobilky Tatra Trucks. Jan Rulec po studiu vysoké školy započal profesní kariéru ve společnosti LIAZ Mnichovo Hradiště, kde se díky své pověstné náročnosti k sobě samému i svému týmu vypracoval z pozice mistra až do funkce výrobního ředitele a později ředitele hlavního výrobního závodu. V letech 1997 až 2013 zastával pozici výrobního ředitele závodu Karosa Vysoké Mýto, kde měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější výrobní závod na výrobu autobusů v Evropě. Byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později firmy IVECO. V roce 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, tehdy vítězně a potají, s rakovinou. Po několika týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany kopřivnické automobilky Tatra. Zde organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl také velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: "Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce." O TATRA TRUCKS a.s. Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává více než 1000 lidí a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Kontakt: Andrej Čírtek Tiskový mluvčí TATRA TRUCKS a.s. TATRA TRUCKS a.s. Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika mob.: +602 494208, tel.: +420 225 113 361 web: www.tatra.cz ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.