Pořadí 2014 | Značka | Kategorie | Hodnota značky 2014 (v mil. $) | Změna hodnoty značky | Pořadí 2013 |
---|---|---|---|---|---|
1 | SAP | Technologie | 36,390 | +6 % | 1 |
2 | Deutsche Telekom | Telekomunikace | 28,756 | +20 % | 3 |
3 | Louis Vuitton | Luxusní zboží | 25,873 | +14 % | 4 |
4 | BMW | Auta | 25,730 | +7 % | 2 |
5 | L’Oréal | Osobní péče | 23,356 | +30 % | 7 |
6 | Zara | Oblečení | 23,140 | +15 % | 5 |
7 | Hermes | Luxusní zboží | 21,844 | +14 % | 6 |
8 | Mercedes-Benz | Auta | 21,535 | +20 % 8 | |
9 | Movistar | Telekomunikace | 20,809 | +56 % | 10 |
10 | IKEA | Obchod | 19,367 | +61 % | NEW |
IKEA A MOVISTAR JSOU NEJHODNOTNĚJŠÍ EVROPSKÉ ZNAČKY
Datum: 21.05.2014
Praha / Londýn 21. května (PROTEXT) - IKEA a Movistar jsou nejrychleji rostoucími evropskými značkami v dnes publikovaném devátém ročníku výzkumu společnosti Millward Brown Optimor - BrandZ™ Nejhodnotnější světové značky.
Značka švédského obchodního řetězce zvýšila...
Praha / Londýn 21. května (PROTEXT) - IKEA a Movistar jsou nejrychleji rostoucími evropskými značkami v dnes publikovaném devátém ročníku výzkumu společnosti Millward Brown Optimor - BrandZ™ Nejhodnotnější světové značky.
Značka švédského obchodního řetězce zvýšila svou hodnotu o 61 % na 19,4 miliard dolarů jako důsledek masivních prodejů v Číně, Rusku i Spojených státech, kam i nadále expanduje. Do první desítky evropských značek se tak dostává vůbec poprvé. Také v celkovém žebříčku si polepšila, a to o 24 míst a umístila se na 50. příčce.
Značka Movistar vlastněná společností Telefonica vzrostla o 56 % na 20,8 miliard dolarů a posunula se na 46. příčku v celkovém žebříčku Top 100. Za úspěchem stojí jak investice v Latinské Americe, tak také výrazné zlepšení situace ve Španělsku.
Softwarový gigant SAP si udržel svou první příčku v žebříčku kontinentální Evropy s hodnotou značky 36,4 miliard dolarů a růstem o 6 %, Deutsche Telekom předstihuje BMW a obsazuje druhé místo v žebříčku s hodnotou 28,8 miliard dolarů. Již zmíněné BMW na třetím místě stojí 25,7 miliard. L’Oréal si polepšil o dvě příčky a umístil se na 5. místě nad konfekčním obchodem Zara (s hodnotou 23,4 miliard, respektive 23,1 miliard dolarů).
Celkově vzrostla hodnota prvních deseti značek kontinentální Evropy o 19 %, odrážejíc znovu nabyté sebevědomí některých evropských trhů a celosvětově rostoucí trend. Přestože v letošním roce evropské značky rostly, v celosvětovém měřítku zaznamenaly kvůli Euro-krizi výrazné ztráty.
Přestože kontinentální Evropa se v současnosti podílí na Top 100 zhruba 23 % značek a ze 14% svou hodnotou, oproti stavu před recesí v roce 2008 jde o výrazný propad. Před šesti lety byla Evropa zastoupena 28 značkami a 20 % hodnoty vyjma značek sídlících ve Velké Británii.
Žebříček BrandZ Top 100 globálně nejhodnotnějších značek zpracovávaný společností Millward Brown Optimor pro společnosti spřízněné pod hlavičkou WPP vstupuje již do svého devátého roku. Je jediným žebříčkem, který využívá k výpočtu hodnoty značky vedle finančních dat i názory aktuálních i potenciálních zákazníků značky.
Souhrnná hodnota značek z Top 100 se od svého prvního uvedení v roce 2006 téměř zdvojnásobila. První stovka má dnes hodnotu 2,9 bilionu dolarů. Od roku 2008, kdy se datuje počátek bankovní a monetární krize, vzrostla její hodnota o 49 %.
“Letošní seznam zdůrazňuje konec recese, znovunabyté hodnoty a skutečný růst napříč celou stovkou značek,” říká Nick Cooper, ředitel Millward Brown Optimor. “Kontinentální Evropa se na tomto oživení podílí (hlavně společnosti se silnou vazbou na trh Spojených států), letošní seznam však jasně ukazuje, jak ničivý dopad měla bankovní krize a krize evropské měny na celý region. Evropské značky musí ještě vynaložit nemalé úsilí, aby dorovnaly úroveň roku 2008.”
Žebříček Top 10 Nejhodnotnějších značek kontinentální Evropy pro rok 2014
Letošní zpráva z výzkumu zahrnuje tato klíčová zjištění: :
• Součást života: Úspěšné značky jako jsou Google (značka číslo 1), Facebook, Twitter, Tencent a LinkedIn jsou více než jen nástroje, staly se součástí našich životů. Nabízejí nový způsob komunikace, který zaměstnává naši pozornost i představivost, ale zároveň nám pomáhá zorganizovat ostatní aspekty našeho života. Některé značky jako například Tencent nebo Google dělají výpady mimo svou kategorii, aby získaly více naší pozornosti. Je to tento trend, jenž postrčil dopředu Nike, značku číslo 1 mezi oblečením. Nike je zářným příkladem značky, která se chce stát součástí našeho života, a tak nabízí služby jako Nike+, kterými dalece přesahují svůj původní účel.
• Účel před ziskem: V dnešním světě mají daleko větší šanci uspět značky, které jdou dál, než je jejich primární účel. Například značka Pampers, která upozorňuje na zdravotní rizika matek a dětí, obsadila 39. pozici a její hodnota vzrostla o 10 % na 22,6 miliardy dolarů. Dove, jemuž přináší obrovský úspěch jeho filozofie “skutečné krásy”, dosáhl hodnoty značky 4,8 miliardy dolarů.
• Kategorie oblečení je nejrychleji rostoucí: První desítka značek kategorie oblečení vzrostla letos o 29 % na téměř 100 miliard dolarů, čímž překonala kategorii automobilů (růst o 17 %) a obchodu (růst o 16 %). V žebříčku se objevují značky jako Uniqlo, Nike a Adidas, všechny rostoucí ve dvouciferných číslech.
• Dále rostou společnosti poskytující technologické služby: Nejen že technologické značky obsadily první čtyři místa žebříčku, ale další patří i mezi největší skokany letošního pořadí. Letos nejrychleji rostoucí značkou je čínská internetová firma Tencent připisující si růst o 97 % na 54 miliard dolarů a 14. místo v žebříčku, následována je značkou Facebook rostoucí o 68 % na 36 miliard dolarů a okupující 21. místo. Úplně novými značkami v Top 100 jsou Twitter na 71. pozici s hodnotou značky 14 miliard a LinkedIn na místě 78. stojící 12 miliard dolarů. Dohromady tvoří technologické značky 29% celkové hodnoty BrandZ Top 100 značek.
• Hodnotnější značky rostou rychleji: Analýza žebříčku BrandZ™ coby ‘akciového portfolia’ za posledních devět let vykazuje daleko příznivější výsledky v porovnání s rozsáhlejším burzovním indexem S&P500. Zatímco hodnota společností v indexu S&P500 vzrostla o 44,7 %, portfolio značek v žebříčku BrandZ™ vzrostlo o 81,1 %, čímž potvrzuje, že společnosti se silnými značkami jsou schopné svým akcionářům přinést lepší výsledky. Graf k dispozici zde.
• V Evropě dominuje luxusní zboží, zaostávají však technologie: Značky kontinentální Evropy kopírují mnoho globálních trendů, v několika kategoriích jsou však obzvláště silně zastoupeny: například 8 z 10 nejdražších značek luxusního zboží pochází z Evropy. Velmi výrazné postavení mají také v kategorii oblečení (nejrychleji rostoucí kategorii) reprezentované značkami Zara, H&M a Adidas, aut (druhé nejrychleji rostoucí kategorii) se značkami BMW, Mercedes a Volkswagen a také v kategorii telekomunikací s Deutsche Telekom, Movistar a Orange. Značky kontinentální Evropy tedy v těchto oblastech slaví svůj návrat na silné pozice, v oblasti technologií se však regionu nedaří, je mezi 20 značkami zastoupen jen třemi.
Žebříček BrandZ™ Top 100 nejhodnotnějších značek světa spolu s kompletní zprávou a dalšími vhledy pro klíčové oblasti a 13 tržních segmentů je k dispozici online zde. Set interaktivních aplikací pro chytré telephony a tablety bude zdarma ke stažení prostřednictvím Apple IOS a všechny přístroje s Android na http://www.brandz.com/mobile nebo vyhledávejte BrandZ v obchodě pro aplikace iTunes nebo Google Play.
KONTAKT
Jaromír Chaloupek
Senior Business Development manager
Tel: +42 (2) 608 270 252
Email: jaromir.chaloupek@millwardbrown.com
Reklama
Srdcetvor.cz - handmade
Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.
Lavivasex.cz - erotické pomůcky
Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.
Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting
Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.