Vášnivě svůdné rozjímání nad Shakespearem

Datum: 09.06.2015
Praha 9. června (PROTEXT) - Letní divadelní a galerijní sezona bude v MeetFactory překvapivá, originální a nebezpečně svůdná. Mezižánrový experiment O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru se pohybuje na pomezí site-specific divadla a monumentální umělecké instalace. ...
Praha 9. června (PROTEXT) - Letní divadelní a galerijní sezona bude v MeetFactory překvapivá, originální a nebezpečně svůdná. Mezižánrový experiment O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru se pohybuje na pomezí site-specific divadla a monumentální umělecké instalace. Projekt O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru vznikl ze spolupráce divadelní a výstavní dramaturgie MeetFactory na základě reinterpretace třech textů: kanonické Shakespearovy hry Romeo a Julie, románu Temná energie současné německé autorky Juli Zeh a výjimečného spisu filosofa S?rena Kierkegaarda Svůdcův deník. Divadlo a Galerie se propojí nejen tematicky, ale i prostorově: při inscenaci budou diváci spolu s herci putovat prostory Galerie i Divadla, které se zároveň stane součástí výstavních síní, kde bude instalace přístupná i mimo reprízy divadelních představení. Originální, částečně site-specific inscenace na pomezí divadla a monumentální umělecké instalace tematizuje obraz lásky coby paradoxního archetypu. Ve jménu hledání smyslu života se milující subjekt vrhá po hlavě do sebezničující propasti. Neúnavně, stále znovu, napříč staletími. Neideologicky, nevysvětlitelně, s narcismem sobě vlastním, za stále stejných kulis milostných trojúhelníků, jejichž vrcholy jej opakovaně zraňují. Projekt zkoumá téma vášně a svádění jako estetického aktu, motiv přebytku a přílišného intelektu, který může být zničující silou i hnacím motorem života, přítomného okamžiku a nesmrtelnosti. Vizuální umělec Jan Haubelt připravil pro projekt O něco horší než Romeo instalaci sestávající z jedenácti monumentálních soch, jejichž tvary jsou odvozeny od motivů Abecedy Vítězslava Nezvala, v souvislosti s níž Karel Teige typograficky zachytil taneční pojetí jednotlivých písmen. Haubeltovy sochy uchopují tento mezižánrový a zároveň gestický princip skrze převedení Teigeho znaků do třetího rozměru, na bázi rotace celého motivu. Sochy se tak stávají takřka univerzálními charaktery, které v inscenaci nabírají roli herců i autonomních uměleckých objektů. Nedílnou součástí instalace je pak světelná inscenace navržená Jiřím Thýnem. Premiéra, jejíž součástí bude i vernisáž umělecké instalace O něco horší než Romeo a vernisáž výstavy Hlášení Šeherezádina bratra v Galerii Kostka, proběhne ve čtvrtek 11. června od 18:00 a 19:00. Vzhledem k omezené kapacitě je nutná akreditace na konkrétní hodinu. Divadlo MeetFactory uvede během léta i úspěšnou inscenaci loňské sezony Autoatlas Ukrajiny, která získala ocenění festivalu Next Wave a označení Sukces léta v Divadelních novinách. Reprízy se budou konat 18., 20. a 28. června. Více info ZDE. Program večera 18:00 - představení O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru (rezervace nutná) 19:00 - představení O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru (rezervace nutná) 20:00 - vernisáž výstavy Hlášení Šeherezádina bratra v Galerii Kostka 21:00 - vernisáž umělecké instalace O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru v Galerii MeetFactory Otevření Galerie Kostka v den vernisáže: 19.00 - 00.00 Otevření Galerie MeetFactory v den vernisáže: 21.00 - 00.00 Běžná otevírací doba Galerie: denně od 13.00 do 20.00 + dle repríz představení a dalšího večerního programu Reprízy představení O něco horší než Romeo: tragédie z rozmaru 12. 6., 11. 7., 14. 7., 16. 7., 28. 7., 30. 7., 11. 8., 15. 8. od 20:00 Autoři projektu: Karina Kottová, Matěj Samec Vystavující umělec: Jan Haubelt Light design: Jiří Thýn Hrají: Halka Třešňáková, Vojta Švejda, Matěj Nechvátal Režie: Viktorie Čermáková Kostýmy: In?s Liberal Akreditace, více informací, fotografie v tiskové kvalitě: Tereza Moravcová / PR / +420 608 212 548 / tereza@meetfactory.cz Biografie umělců Jan Haubelt (1977) Propojuje sochařskou tvorbu s prvky fotografie, fotokoláže a řadou výzkumných postupů. Často se zabývá úhlem pohledu na předmět, ať už ve výsledné realizaci deformuje část barokní sochy Matyáše B. Brauna, nebo zkoumá planetární pohyb skrze zvířecí optiku. Jeho uvažování často doprovází práce se stínem, zrcadlením a dalšími posuny v percepčním poli. Působí jako odborný asistent v Ateliéru sochařství na pražské UMPRUM, který v roce 2007 sám absolvoval. Studoval také na athénské Akademii výtvarných umění, v roce 2011 byl na stáži v New Yorském ISCP. Své dílo představil na řadě samostatných i skupinových výstav ve významných nezávislých galeriích i institucích po České republice, ale také v Belgii, Bulharsku, Maďarsku nebo Itálii. Jiří Thýn (1977) Těžiště Thýnovy umělecké tvorby je v médiu fotografie, která expanduje do objektu či instalace skrze zkoumání světelných podmínek, ateliérových komponentů či vztahů mezi obrazem, objektem a slovem. Vystudoval Ateliér fotografie na pražské UMPRUM, rok studoval také na Akademii výtvarných umění v Praze a na UIAH v Helsinkách. V roce 2005 spolu s Janem Haubeltem a Adélou Svobodovou založil skupinu Ládví, která se zabývala intervencemi do veřejného prostoru vázanými na lokální komunity a sociálně prospěšné akce. V roce 2011 byl finalistou Ceny Jindřicha Chalupeckého, byl pozván na rezidenční pobyty do Mexico City, Bernu a New Yorku. Halka Třešňáková (1972) Česká herečka a choreografka, významná osobnost české alternativní divadelní scény. Vystudovala Realschule v Heidelbergu a Katedru nonverbálního divadla a komedie na pražské HAMU. Začala vystupovat v divadle Alfred ve dvoře, v Roxy/NoD či MeetFactory. Spoluvytvořila skupinu Seconhand Women. Na Nové scéně Národního divadla v Praze účinkovala v inscenacích Poslední oheň a Třináctá Mariina láska. V roce 2009 účinkovala v komediálním dramatu Jitky Rudolfové Zoufalci a o tři roky později si zahrála v kriminálním thrilleru Davida Ondříčka Ve stínu. Účinkovala v prvním dílu kriminálního seriálu České televize Clona (2014). Populární je její role asistentky Tondy Blaníka v politicko-satirickém webovém seriálu Kancelář Blaník. Vojta Švejda (1976) Věnuje se herectví, autorské divadelní tvorbě a improvizaci. Vystudoval obor nonverbální a komediální divadlo na pražské HAMU. V roce 2012 získal cenu Divadelní DNA za vysokou uměleckou a tvůrčí integritu a reprezentaci nového českého autorského divadla v zahraničí. Umístil se v nominaci na cenu Alfréda Radoka za rok 2009 jako talent roku. V roce 2008 byl v divadle Alfréd ve dvoře uskutečněn průřez jeho divadelní tvorbou pod názvem Sny a Realita. Získal Cenu diváka na festivalu Česká taneční platforma za představení Albert se bojí. V roce 2002 získal ocenění za herecký výkon a dramaturgii za představení nazvaného Bliss na festivalu Mimolet v Irkutsku. Matěj Nechvátal (1987) Vystudoval činoherní herectví na pražské DAMU. V současné době pracuje jako herec na volné noze, hostuje v Národním divadle, Divadle Na Fidlovačce, spolupracuje s divadelním sdružením Tygr v tísni. Pravidelně také spolupracuje s Divadlem MeetFactory (titulní role dramatizace románu Ingeborg Bachmannové Malina a role Karenina v inscenaci Nespavost. Viktorie Čermáková (1966) Režisérka a herečka. Působila v brněnském Divadle na provázku, v pražském spolku Kašpar, v MDP Rokoko, v Divadle v Celetné, v Divadlu Komedie, kde hrála v inscenacích režisérů M. Dočekala, J. Nebeského, J. Pokorného a J. A. Pitínského. Od roku 2005 vytvořila inscenace v Činoherním studiu Ústí nad Labem, Rubínu, Divadle v Celetné, Ta Fantastice, Boudě ND, Divadle v Řeznické, La Fabrice, Středočeském divadle Kladno, Śtúdiu SND Bratislava nebo v Městských divadlech pražských. Spolupracuje i se studiem Alfréd ve dvoře. Významnou část její režijní práce tvoří současná česká a světová dramatika a autorské projekty. V roce 2007 byla na festivalu Příští vlna / Next Wave oceněna za přínos českému divadlu a v témže roce byla jako talent roku nominována na Cenu Alfréda Radoka. V roce 2010 vytvořila hlavní ženskou roli Kláry ve filmu Hlava - ruce - srdce režiséra Davida Jařaba. V roce 2012 hrála jednu ze dvou hlavních ženských rolí ve filmu Jana Hřebejka Svatá čtveřice. V MeetFactory režírovala inscenaci Chladnější vrstvy vzduchu a byla také jedním ze čtyř režisérů inscenace Nespavost. MeetFactory je v roce 2015 podporována grantem hl. m. Prahy ve výši 6.500.000 Kč. Kontakt: Petr Hrubeš PR & Marketing, tel.: + 420 602 367 552, e-mail: petr@meetfactory.cz http://www.meetfactory.cz ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.