E-commerce trendy očima předního výrobce e-shopů

Datum: 23.07.2020
Praha 23. července 2020 (PROTEXT) - Poslední čtvrtletí byl český trh nucen rychle reagovat na opatření způsobená koronavirem. To vedlo k velkým změnám nejen v současných trendech, ale také v zákaznickém chování. Jak ovlivnil koronavirus podnikání a samotnou oblast e-commerce...
Praha 23. července 2020 (PROTEXT) - Poslední čtvrtletí byl český trh nucen rychle reagovat na opatření způsobená koronavirem. To vedlo k velkým změnám nejen v současných trendech, ale také v zákaznickém chování. Jak ovlivnil koronavirus podnikání a samotnou oblast e-commerce vysvětluje Daniel Lupinski, ředitel NetDirectu.
E-shopy jsou stěžejním prodejním kanálem

Koronavirus zapříčinil mnohé změny v řízení firem i na samotném trhu. Jednou z významných změn byl přesun podnikání z kamenných prodejen do online prostředí, které se za doby pandemie prokázalo být mimořádně úspěšné. "Ukázalo se, že e-shopové řešení, e-commerce platforma je v dnešní době stěžejní prodejní kanál, což nám situace kolem COVIDu ještě více potvrdila. Do online prostředí začala migrovat odvětví, která doposud těžila pouze z offlinu -? B2B firmy," komentuje situaci Daniel Lupinski, ředitel společnosti NetDirect na dodávání e-shopových B2B a B2C řešení.
V důsledku koronaviru se změnilo i chování spotřebitelů, kteří si za doby koronaviru online nákupy vyzkoušeli. A podle Lupinskiho se dá očekávat, že velká část spotřebitelů u nákupů přes internet zůstane i nadále. Na vývoj této situace pružně zareagovaly i mnohé společnosti, jež začaly rozšiřovat své portfolio služeb a sortimentu. „Příkladem šla Alza, která rozšířila nabídku o kategorie, které byly na vzestupu a přizpůsobovala se tak chování zákazníků. Například začala prodávat potraviny,“ vysvětluje Lupinski.
NetDirect se rychle přizpůsobil změnám v poptávce
Stejně jako většina firem i NetDirect se v důsledku změny trhu musel přizpůsobit aktuální situaci a přáním zákazníkům. Dodavatel e-shopových řešení zaregistroval změny poptávky v několika odvětvích.
„Určitě není překvapení, že největší nárůst evidujeme v segmentu prodeje potravin. Vzrostla také poptávka po drogistickém zboží, ale také sportovním vybavení a vybavení pro camping a turistiku. V neposlední řadě evidujeme velký zájem B2B firem,“/em> komentuje změny na trhu Lupinski.
Tlak na rychlé spuštění nového e-shopu roste
Změna poptávky doprovázela i změna v požadavcích zákazníků. Podle NetDirectu byl největší důraz kladen na rychlé spuštění nového projektu. „U krabicového řešení to samozřejmě není problém, e-shop jsme schopni spustit za 48 hodin i s přípravou grafických prvků. Náročnější je to u větších custom řešení s mnoha individuálními úpravami, pokud klienti očekávají spuštění v řádech týdnů,“ říká Daniel Lupinski.
Zaměstnanci NetDirectu však dělají maximum pro to, aby mohli zákazníkům vyhovět a rychlé dodání přizpůsobit jak po produktové, tak po obchodní stránce. „Vedle toho s klienty diskutujeme a navrhujeme takové řešení, které je pro ně s ohledem na časové očekávání a poměr ceny a výkonu nejvýhodnější,“ doplňuje Lupinski.
Trh s internetovými obchody se i nadále dynamicky vyvíjí a podle statistik české e-commerce to vypadá, že tento trend bude v budoucnu ještě sílit. Dodavatelé e-shopových řešení včetně NetDirectu se tak musí připravit, že poptávka po nových e-shopech výrazně poroste.
Více informací vám poskytne: Ing. Libor Zůbek e-mail: libor.zubek@netdirect.cz https://www.netdirect.cz/
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.