Výsledky národní soutěže digitální gramotnosti žáků
Datum: 13.06.2019
Praha 13.6. 2019 (PROTEXT) - Česká společnost pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) vyhlásila v 2019 soutěž pro české školy, které využívají mezinárodní koncept ECDL, s cílem podpořit rozvoj digitální gramotnosti žáků a objektivní přístup pedagogů k hodnocení výsledků...
Praha 13.6. 2019 (PROTEXT) - Česká společnost pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) vyhlásila v 2019 soutěž pro české školy, které využívají mezinárodní koncept ECDL, s cílem podpořit rozvoj digitální gramotnosti žáků a objektivní přístup pedagogů k hodnocení výsledků ICT vzdělávání. V období od 1. ledna 2019 do 31. května 2019 bylo hodnoceno téměř 40 českých škol a více než 1000 jejich žáků. Kritériem úspěšnosti nebyl jen celkový počet realizovaných zkoušek ECDL a jejich výsledky v daném období, ale také struktura ECDL modulů a zaměření se na aktuální témata, jako je například bezpečné používání informačních technologií, práce s informacemi a základy informatického myšlení a programování.
Letos byla v rámci kategorie o nejaktivnější školu vyhlášena dvě první místa. Ocenění získaly dvě školy: Gymnázium, Praha 4, Postupická a Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Frýdek-Místek, které v období pěti měsíců uskutečnily nejvíce ECDL zkoušek. Nejlepšího umístění dosáhly školy nejen díky vysokému počtu zkoušek, ale také díky mnoha zkouškám z modulu M12 – Bezpečné používání informačních technologií (IT Security), z modulu M15 – Vyhledávání, vyhodnocování a zpracování informací z internetu (Information Literacy) a modul M16 – Základy informatického myšlení a programování (Computing).
V soutěži o nejvšestrannějšího žáka jednoznačně zvítězil Vítězslav Kříž ze Střední průmyslové školy v České Lípě, který z modulů M2, M3, M4, M5, M6, M7, M14 a M15 dosáhl průměrné úspěšnosti více než 98 %. Jako nejvšestrannější žákyně byla vyhodnocena Nela Hajzlerová z Obchodní akademie a Střední odborné školy cestovního ruchu v Chocni, která s průměrnou úspěšností více než 88 % složila zkoušky rovněž z modulů M2, M3, M4, M5, M6, M7, M14 a M15.
Vítězem v kategorii nejzapálenější učitel - vedoucí testování se stal Mgr. Petr Zerzán z Delty – Střední školy ekonomie a informatiky, jako nejzapálenější učitel - hodnotitel výsledků zkoušek byl oceněn Mgr. Rudolf Naxer ze Střední průmyslové školy a Vyšší odborné školy v Chomutově.
ČSKI se rozhodla vyhlásit mimořádnou cenu za odvahu.Toto ocenění získal Damián Hajduk ze Střední školy a vyšší odborné školy aplikované kybernetiky, který absolvoval dvě zkoušky z pokročilého programu ECDL v rámci praktické profilové zkoušky a splnil tím dílčí zkoušku z ovládání kancelářského software na pokročilé úrovni.
Ceny do soutěže pro školy, učitele i žáky věnovala ČSKI, národní autorita mezinárodního konceptu ECDL pro ČR a akciová společnost CertiCon a.s., která dlouhodobě, v rámci své společenské odpovědnosti, podporuje rozvoj digitální gramotnosti obyvatel ČR
O konceptu ECDL (ICDL)
ECDL (ICDL) – European, resp. International Certification of Digital Literacy je celosvětově rozšířený vzdělávací koncept v oblasti digitálních znalostí a dovedností, který vznikl na základě závěrů vědeckovýzkumného projetu ESPRIT zadaného Evropskou komisí v polovině 90. let minulého století.
Koncept ECDL (ICDL) definuje mezinárodní standardy, resp. minimální vzdělávací obsah, v podobě tzv. ECDL (ICDL) sylabů. Tyto sylaby pokrývající celou škálu oblastí, ve kterých jsou digitální technologie využívány, jsou průběžně na mezinárodní úrovni aktualizovány. Koncept ECDL (ICDL) zároveň určuje metodu, jakou jsou digitální znalosti a dovednosti objektivně a nezávisle ověřovány. Tato metoda je založena na praktických zkouškách prováděných s využitím běžné výpočetní techniky a reálného programového prostředí.
Zkoušky dle konceptu ECDL (ICDL) jsou mezinárodně uznávané, celosvětově procesně standardizované, objektivní a nezávislé na výpočetní technice a programovém prostředí, na kterém jsou prováděny. V celém světě se využívá jednotné a pravidelně aktualizované databáze testových úloh. Ověřování digitálních kompetencí dle konceptu ECDL (ICDL) mohou provádět pouze akreditovaná testovací střediska a za tímto účelem odborně připravení testeři akreditovaní dle mezinárodních pravidel. Úspěšní absolventi zkoušek mohou získat některý z ECDL (ICDL) Certifikátů, které mají mezinárodní platnost.
KONTAKT:
Ing. Jiří Chábera, manažer vzdělávacího a certifikačního konceptu ECDL pro ČR, ČSKI, ECDL-CZ, jiri.chabera@ecdl.cz, 224 904 242,
www.ecdl.cz, www.facebook.com/ECDLCZ
Reklama
Srdcetvor.cz - handmade
Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.
Lavivasex.cz - erotické pomůcky
Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.
Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting
Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.