C&A varuje před nedostatkem biobavlny

Datum: 08.04.2014
Düsseldorf 8. dubna (PROTEXT/PRNewswire) - Brožura společnosti C&A „Let’s take Bio Cotton to everyone every day“ Přestože poptávka na mezinárodních trzích po biobavlně stoupá, její produkce dále klesá. Tento vývoj má ekologické, sociální i ekonomické dopady na všechny,...
Düsseldorf 8. dubna (PROTEXT/PRNewswire) - Brožura společnosti C&A „Let’s take Bio Cotton to everyone every day“ Přestože poptávka na mezinárodních trzích po biobavlně stoupá, její produkce dále klesá. Tento vývoj má ekologické, sociální i ekonomické dopady na všechny, kteří jsou součástí celosvětového řetězce dodavatelů této suroviny. V rámci celkové produkce bavlny ve všech zemích tvoří její bio varianta pouze jedno procento. Společnost C&A Evropa, která se již 10 let zasazuje o podporu pěstování biobavlny, chce tomuto poklesu čelit. „Nacházíme se nyní v kritickém bodě, ve kterém poptávka po biobavlně přesahuje nabídku. Nejistota v dostupnosti ohrožuje dlouhodobé investice do biobavlny,“ řekl Thorsten Rolfes, Head of Corporate Communications Evropa. Celosvětová produkce biobavlny ještě do roku 2011 neustále stoupala, ale výnosy ze sklizně v následujícím období klesly o 8 procent. Stalo se tak, přestože polovina zemí produkujících biobavlnu zvýšila svoji výrobu. Důvody spočívají mimo jiné v neznalosti metod biologického pěstování a v chybějící spolupráci jednotlivých společností. Společnost C&A upozorňuje na tento problém v aktuálně vydané brožuře „Let’s take Bio Cotton to everyone every day“. Informuje v ní o aktuálních úkolech při pěstování biobavlny, jejích výhodách a upozorňuje na příležitosti pro všechny, kteří jsou součástí celosvětového řetězce dodavatelů. Podle společnosti C&A nesou v této oblasti mimořádnou odpovědnost především velké firmy, které obchodují s textilem. „Velké podniky hrají klíčovou roli při podpoře biobavlny jako trvale udržitelného zdroje. Některé společnosti jsou aktivní. Krize v zásobování však jasně ukazuje, že nás ještě čeká mnoho práce. Stěžejní je dobrá spolupráce s místními odborníky, obcemi i vládami. Díky ní by se mohla produkce biobavlny dále rozvíjet,“ uvedl Rolfes. Jednotlivé firmy mohou podle něj pozitivně působit nejen na producenty a trh, ale i na samotné zákazníky. „Naše zkušenosti ukazují, že je možné zákazníky zaujmout, vyhovět poptávce a zároveň dosáhnout zisku,“ doplnil. Společnost C&A je v současné době největším odběratelem biobavlny. Prodala v roce 2013 více než 100 miliónů z ní vyrobených produktů, což představuje velký nárůst proti předchozímu období. Podíl biobavlny na celé bavlněné kolekci společnosti činí 38 procent. Zpracovaná biobavlna, která se kultivuje bez použití pesticidů a umělých hnojiv, pochází ze 75 procent z farmářských projektů podporovaných společností C&A Foundation. Užitek z toho má mimo jiné přibližně 60.000 farmářů v Indii. V centru zájmu stojí obce v daných pěstitelských oblastech. Sociální a ekologické programy zde zlepšují životní podmínky farmářů pěstujících bavlnu. Realizují se zde například projekty na zavlažování, zlepšení přístupu k biologickému osivu či školení pro farmáře a jiné důležité partnery v řetězci dodavatelů biobavlny. V tomto duchu působí i nezávislá firma „CottonConnect“, kterou společnost C&A založila ve spolupráci s Textile Exchange a Shell Foundation. Cílem „CottonConnect“ je vytvořit na základě spolupráce s 22 textilními maloobchodníky a módními značkami celosvětový řetězec dodavatelů bavlny. Zisky, které při jeho činnosti vzniknou, budou investovány zpět do rozvoje tohoto projektu. Za dlouhodobý cíl si společnost C&A stanovila vytvořit do roku 2020 celou bavlněnou kolekci z ekologické produkce. Současně podporuje C&A Foundation řadu iniciativ na podporu zvýšení biologické produkce a na zlepšení životních podmínek farmářů. Ve spolupráci s CottonConnect uspořádala nadace nedávno první Organic Cotton Roundtable v Indii, jehož cílem bylo společně čelit poklesu produkce. Další informace na téma biobavlny společnosti C&A i brožuru „Let’s take Bio Cotton to everyone every day“ je možné najít na www.c-a-a.cz/biocotton. O C&A Evropa C&A Evropa patří s více než 1 575 pobočkami ve 21 evropských zemích a s více než 37.500 pracovníky k předním módním maloobchodním podnikům v Evropě. C&A Evropa je součástí společnosti Cofra Holding AG. Press contact: C&A Europe Fashion Center Wanheimer Straße 70 D-40468 Düsseldorf Thorsten Rolfes Corporate Communications C&A Europe T +49.211.9872 - 2749 F +49.211.9872 - 2748 M +49.172.2020023 E Thorsten.Rolfes@canda.com
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.