Praha 17. dubna 2020 (PROTEXT) - Jak uspořádat virtuální eventy je jedno z témat, které je nyní velmi diskutované právě kvůli vládním omezením. Existuje mnoho možností od profesionálních firem přes online programy až osobní video streaming. Někdo tvoří videomedailonky, někdo se připojí přes program Whereby, Webmeeting, ZOOM a další platformy, jinému zase stačí Skype call. Vše se odvíjí od povahy eventu, technického zázemí, náročnosti pro streaming, live dotazování, nahrávání a další práce se získanými materiály po eventu. Jak se tedy vypořádat s touto "digitální" dobou v pořádání pravidelných eventů, které jsou jedním z kanálů pro váš byznys? Na jedné z předních platforem, které propojují andělské investory a startupy nahradili offline eventy za online setkání.
Dopad vládních omezení a reakce na danou situaci dopadá na všechny okolo nás a dá se říct, že stejným způsobem. Omezení pohybu osob, uzavření poboček a prodejen od gastro provozů až po sportoviště a soukromé akce. Týmy od malých rodinných firem až k těm velkým se přesunuly do online režimu a musím reagovat na to, co se děje, aby nemusely například zrušit pravidelné "eventy", které jsou jedním z kanálů, jak oslovit nové zákazníky nebo uzavřít obchod.
"V Busyman.cz to vnímáme tak, že je nutné na tuto situaci zareagovat chytře a bez paniky. Otevírají se nové příležitosti a je to také možnost, kdy lze využít moderní technologie k tomu, jak byznys zase posunout na další, i když třeba jiný směr," informoval Filip Major, zakladatel platformy pro propojování angel investorů a startupů, Busyman.cz
Společnosti, které nyní zajišťovaly technické zázemí pro "offline" eventy, zareagovaly videostreamingem. Stejně tak můžete využít různá fyzická studia, kde budete téměř sami a budete natáčet na různě naplánované vstupy a rovnou sdílet livestream. Existuje také virtuální studio, které vám připraví online event na různé způsoby. Tam se ale ceny eventu pohybují v řádech desetitisíců až statisíců. Tedy je nutné zvážit, co je cílem vašeho eventu a jaký máte rozpočet.
V týmu platformy Busyman.cz připravili pro členy Busyman Angel Clubu online event #1 právě přes známou online platformu, která je standardně dostupná, jen si vyberete určitý cenový balíček členství podle náročnosti eventu a kontaktů - tedy hostů, kteří se připojí. "Jsme zvyklí pravidelně pořádat offline eventy a setkání pro naše angel investory považujeme za důležitý kanál, jak budovat vztahy napříč startupy a investory. Tato doba nám to trochu zkomplikovala, přesto chceme, aby investoři o možnosti "setkání" a předávání novinek od startupů nepřišli. Proto jsme uspořádali první online Busyman Angel Day, který z velké části kompenzuje to, na co jsou členové zvyklí," popisuje Alena Barnová, Marketing & Event Manager v týmu Busyman.cz.
"Dokonce jsme si nenechali ujít také pravidelné 'Pivko s investorem', které bylo sice z pohodlí domova, ale za to si každý mohl vybrat pivo dle své chuti," dodává Filip Major.
Může se zdát, že online eventy jsou jednoduché na přípravu, že stačí jen internetové připojení. Ale zdání klame. Není to jen o tom, záleží vždy na obsahu eventu a co je cílem. Vždy musíte jasně naplánovat, jak budete event realizovat, koho pozvete, jak svému publiku sdělíte, že se něco takového koná. Pro mnoho vašich klientů, je to něco nového, je tedy dobré poskytnout návod, takový krátký tutorial, jak se do eventu připojit, jak si případně nainstalovat program, přes který event poběží a také určitá "pravidla" eventu. Jen tak si zaručíte "hladký" průběh akce.
Výhodou online eventů je doba plánování - pokud nejste závislí na partnerech a pořádáte event pro svoje firemní účely, můžete takový event uspořádat třeba už za 2 týdny a doba "omezení pohybu" tomu jen nahrává - lidé nikam necestují. Přesto se lze akce zúčastnit odkudkoliv.
Vždy je také vhodné myslet na moderátora, který by měl s programem umět dokonale a měl by vědět určitou osnovu eventu, a také na tým, který je nezbytný i v online režimu.
"Na našem historicky prvním online Busyman Angel Day bylo připojeno přes 30 angel investorů z různých oborů a prezentovaly se startupy z oboru osobní letecké dopravy, aplikace pro vášnivé fotografy, fundraisingové platformy pro sociální služby a SW řešení na zjednodušení procesu testování produktů a generování recenzí. Výstupy a zpětná vazba je od investorů pozitivní a skvěle se přizpůsobili i tomuto online režimu. Naopak se akce mohli také zúčastnit investoři, kteří jsou nyní mimo Prahu. Už nyní probíhají další jednání. Připravujeme další kolo, které chceme otevřít dalším startupům a strategickým partnerům," zhodnotil Filip Major.
Tip na závěr: Nezapomínejte také na práci s kontakty po eventu. Ať už jsou to vaši zákazníci nebo veřejnost. Pošlete jim záznam z akce, nezapomeňte na pozvánku na další event, pozvěte je na webové stránky, kde se dozví více. Poděkujte za účast.
Za Busyman.cz
Alena Barnová
Marketing & Event Manager
e-mail: barnova@busyman.cz
Digitalizované eventy jsou nyní jediným řešením. Platforma na propojování startupů s investory nahradila offline za online
Datum: 17.04.2020
Praha 17. dubna 2020 (PROTEXT) - Jak uspořádat virtuální eventy je jedno z témat, které je nyní velmi diskutované právě kvůli vládním omezením. Existuje mnoho možností od profesionálních firem přes online programy až osobní video streaming. Někdo tvoří videomedailonky, někdo...
Reklama
Srdcetvor.cz - handmade
Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.
Lavivasex.cz - erotické pomůcky
Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.
Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting
Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.