Jak ovlivnila pandemická opatření výrobce elektronových mikroskopů TESCAN ORSAY HOLDING? Z pohledu čísel je to ještě předčasné vyhodnotit. Z pohledu firemních procesů už ale odpovědět můžeme: Zaprvé se nám podařilo udržet naši výrobu, která probíhá ze 100 procent v Brně. Zvýšili jsme hygienická opatření, zavedli nové procesy k ochraně zdraví našich zaměstnanců a minimalizaci rizika nákazy. To, že se to podařilo, je samo o sobě obrovský úspěch. Mikroskopy je ale potřeba umět nejen vyrábět, ale i prodávat. Před koronavirem do naší brněnské centrály jezdili vědci z celého světa, aby si v našich demolaboratořích vyzkoušeli práci s elektronovým mikroskopem. My se naopak účastnili prakticky všech světových oborových výstav a veletrhů, jezdili jsme k zákazníkům i interně mezi jednotlivými pobočkami. To vše skončilo a museli jsme se přizpůsobit.
Jak jste na zavedená opatření reagovali? Maximum aktivit jsme přesunuli do online prostředí. Samozřejmě už před vypuknutím pandemie jsme komunikovali online, ale v daleko menší míře a jiným způsobem. Zatímco dříve se jednalo zejména o řekněme běžnou firemní komunikaci, dnes řešíme online především akvizici nových obchodních kontaktů a přitáhnutí pozornosti potenciálních zákazníků. K tomuto cíli se nám nejvíce osvědčily webináře, tedy interaktivní online přednášky. S jejich pořádáním jsme už měli nějaké zkušenosti, takže technicky jsme měli vše zvládnuté. Omezení cestování a fyzického setkávání udělalo z webinářů nejdůležitější marketingový nástroj.
Kolik webinářů jste již pořádali a jak to konkrétně probíhá? Jen za duben jich byly řádově desítky. Webináře trvají od hodiny do dvou hodin a jejich témata jsou různá. Ať už se jedná o sdílení zkušeností a tipů od uživatelů našich mikroskopů, představení nových řešení, onboarding, nebo velmi odborné semináře. Tomu odpovídá i publikum: někdy vysíláme pro stovky lidí, jindy pro dvacet pečlivě vybraných kontaktů. Předpokládáme, že webináře se stanou pevnou součástí našich komunikačních aktivit, a to i po uvolnění opatření a návratu do běžného režimu.
Plánujete webináře i pro veřejnost? Přestože veřejnost není naše cílová skupina z pohledu prodeje, připravili jsme populárně-naučné webináře. Jejich cílem je představit veřejnosti možnosti elektronové mikroskopie na konkrétních příkladech. První jsme připravili s brněnskou pobočkou Českého hydrometeorologického ústavu a další budou následovat. Například příští webinář v češtině pro širokou veřejnost se bude konat ve čtvrtek 25. června. Tématem je „Využití elektronové mikroskopie při studiu znečištěných půd“, takže určitě je na co se těšit. Veškeré další informace o webinářích pro veřejnost zveřejňujeme na našich facebookových stránkách Mikroskopy z Brna.
O TESCANu
TESCAN je český výrobce elektronových mikroskopů. Společnost byla založena v roce 1991 vývojovými a servisními pracovníky firmy TESLA s cílem pokračovat v tradici výroby elektronových mikroskopů v Brně. V roce 1996 TESCAN představil svůj první přístroj, PROXIMA, a další modelové řady mu zajistily místo mezi předními světovými výrobci. Dlouhodobá expanze a zakládání dceřiných společností po celém světě vyvrcholily v roce 2013 vytvořením holdingové struktury s francouzskou společností ORSAY PHYSICS. Tak vznikl TESCAN ORSAY HOLDING, který si i nadále zachoval centrálu, výrobu i vývoj v brněnských Kohoutovicích. Každý mikroskop TESCAN je vyroben v Brně, přestože zhruba 95 procent produkce míří k zákazníkům do celého světa. Mezi největší odběratele patří světové univerzity, výzkumná centra nebo průmyslové a výrobní firmy v mnoha odvětvích. V roce 2019 překročil počet zaměstnanců 600, více než polovina z nich pracuje v Brně, další ve 14 dceřiných společnostech po celém světě. Roční produkce se pohybuje kolem hranice 300 mikroskopů, což představuje roční obrat zhruba dvě miliardy korun.Kontakt: www.tescan.com ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.