Vybudovat úspěšný e-shop v zahraničí vyžaduje pečlivou přípravu

Datum: 22.11.2016
Praha 22. listopadu (PROTEXT) - Expanze českých e-shopů do zahraničí vyžaduje odvahu, čas a znalosti daného trhu. Pokud se však provozovatelům podaří všechny aspekty ohlídat a správně načasovat, mohou jim zahraniční trhy přinést mnohonásobně větší počet zákazníků, zvýšení...
Praha 22. listopadu (PROTEXT) - Expanze českých e-shopů do zahraničí vyžaduje odvahu, čas a znalosti daného trhu. Pokud se však provozovatelům podaří všechny aspekty ohlídat a správně načasovat, mohou jim zahraniční trhy přinést mnohonásobně větší počet zákazníků, zvýšení obratu a obecně atraktivní prostředí pro nové obchodní strategie. České e-shopy v posledních letech dynamicky rostou. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci obrat na internetu letos dokonce překročí rekordní hranici 100 miliard korun. "Podnikatelé by se neměli spoléhat pouze na pozitivní situaci na trhu. Pro prosperující obchod je důležité neustále hledat nové příležitosti k rozvoji. Jedna z možných cest u nejúspěšnějších e-shopů může vést do zahraničí. Zdárný vstup je však podmíněn mnoha znalostmi a schopnostmi, a to nejen ze sféry obchodu, ale i ze strategického managementu, práva, marketingu či obchodní etiky dané země,“ uvádí Mgr. Štěpán Mika, ředitel vzdělávacího institutu CEMI, který poskytuje roční online MBA a LLM studium. 1. Doprava a platební metody jsou klíčové Jednou z nejzásadnějších oblastí při otevírání e-shopu v zahraniční je znalost platebních metod a způsobů dopravy, na které jsou spotřebitelé v dané zemi zvyklí. Příkladem může být pro Čechy oblíbená dobírka, kterou u nás preferuje až 28,5 % zákazníků. Problém byste s ní neměli mít ani v Rusku, na Ukrajině či obecně v zemích východní Evropy, avšak na západě s ní neuspějete. Ve Francii tento způsob volí pouze 2 % zákazníků, ve Velké Británii dokonce pouhé 1 %. Téměř v celé západní Evropě se využívá Paypal. Podíváme-li se do střední Evropy, tak například v Německu či Rakousku zase fungují na základě platby na fakturu. 2. ParcelShopy fungují napříč Evropou ParcelShopy jsou výdejní i odběrová místa zásilek, která pro přepravce provozují obchody prodávající různý sortiment zboží a služeb. Jsou výhodné pro zákazníky, přepravce i jednotlivé prodejce. Zákazníkovi šetří čas a poskytují větší pohodlí, přepravci umožňují více flexibility při doručování a e-shopům mohou přinést vyšší počet potenciálních zákazníků. ParcelShopy se používají napříč Evropu, jen pozor v některých zemích fungují pod jiným názvem. Například v Německu je to PaketShop, v Maďarsku pak CzomakPot. 3. Rodilý mluvčí je prospěšný pro obě strany Zákazníci vám musí rozumět. A to nejen na samotném e-shopu, který je nutné spustit v jazyce dané země, ale důležitá je rovněž komunikace v rámci zákaznického servisu. Rodilý mluvčí, který bude mít na starost objednávky, servis a řešení nastalých problémů, vám usnadní vstup na trh a pomůže budovat větší důvěru u zákazníků. 4. Sledujte popularitu svého e-shopu U nás v České republice Heureka.cz, v Německu, Rakousku a Švýcarsku TrustedShops, v Anglii, Itálii, Španělsku, Francii, Dánsku a Švédsku pak TrustPilot nebo eKomi. Tyto servery se vyplatí sledovat, protože vám mohou poskytnout dobrý obraz o tom, jak je váš e-shop spolu s nabízenými produkty či službami vnímán zákazníky. Poslouží i jako nástroj pro sledování hodnocení konkurence. 5. Expanze do zahraničí stojí na znalostech Podnikání na našem i zahraničním trhu je složitá disciplína vyžadující znalosti řady oborů. Majitelé firem si tedy musí před vstupem na zahraniční trh osvojit širokou škálu znalostí. Praktickým přínosem jim v tomto ohledu může být MBA studium, které přináší komplexní pohled na podnikání a může tak usnadnit cestu za zahraničními cíli. Výuka reflektuje reálné požadavky na aktuální znalosti a dovednosti českých a slovenských podnikatelů, absolvováním získají dobrou orientaci a potřebný nadhled v řadě disciplín od ekonomiky, přes právní aspekty podnikání až po zahraniční obchod. CEMI (Central European Management Institute) Institut CEMI byl založen v roce 2011 s cílem poskytovat kvalitní MBA a LLM vzdělání na evropské úrovni. Studium trvá 1 rok a je dostupné především studentům z České a Slovenské republiky. Všechny česky vyučované MBA a LLM obory na CEMI jsou navrženy a přizpůsobeny potřebám českých a slovenských studentů a také místnímu trhu práce. MBA programy v angličtině jsou celosvětově využitelné a jsou vyučovány mezinárodním týmem lektorů. S více než 900 úspěšnými absolventy a 400 současnými studenty patří mezi nejvýznamnější a největší poskytovatele MBA a LLM studia ve střední Evropě. Institut CEMI je držitelem certifikátu partnerství projektu Tango, jenž podporuje zdravotně znevýhodněné manažery. Již čtvrtým rokem také spolupracuje s projektem Ocenění českých podnikatelek, který koresponduje s posláním institutu poskytovat vzdělání, které vás podpoří v profesním i osobním růstu. Více informací naleznete na www.cemi.cz. Kontakt: Ing. Klára Plášilová Marketingová specialistka CEMI MBA Studies s.r.o. tel.: 727 945 756 e-mail: klara.sovova@cemi.cz www.cemi.cz ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz
Reklama

Srdcetvor.cz - handmade

srdcetvor-handmade.png Nákupní galerie rukodělných výrobků, služeb a materiálů. Můžete si zde otevřít svůj obchod a začít prodávat nebo jen nakupovat.

Lavivasex.cz - erotické pomůcky

lavivasex.png Přehled erotických pomůcek od elegantních vibrátorů, hraček pro páry až po stimulační oleje, afrodiziaka a BDSM pomůcky.

Hledej-hosting.cz - webhosting, VPS hosting

hledej-hosting.png Přehled webhostingových, multihosting a VPS hosting programů s možností jejich pokročilého vyhledávání a porovnávání. Najděte si jednoduše vhodný hosting.