Praha 27. února 2020 (PROTEXT) - TOP manažer mezinárodního farmaceutického gigantu vstupuje do Hilbi a otevírá tak další investiční kolo ve výši 5 milionů eur
Hilbi je decentralizovaná komunikační platfoma s instantními platbami a umělou inteligencí, zaměřená na ochranu...
Praha 27. února 2020 (PROTEXT) -
TOP manažer mezinárodního farmaceutického gigantu vstupuje do Hilbi a otevírá tak další investiční kolo ve výši 5 milionů eur
Hilbi je decentralizovaná komunikační platfoma s instantními platbami a umělou inteligencí, zaměřená na ochranu pacienta v léčebném procesu či na prevenci.
Daren Wilson, senior executive celosvětové farmaceutické dvojky, v ní bude kontrolovat dvanáctiprocentní podíl v hodnotě 600 tisíc eur jako Angel Investor.
"Existují tisíce aplikací v oblasti digitálního zdraví. Nyní si představte, že by existovala jedna, která vše spojuje do jednoho ekosystému, vybudovaného kolem pacienta. Hilbi tento potenciál má," komentuje Wilson svůj vstup do
slovenského startup týmu 01People pro portal USA Today.
Hilbi představuje unikátní ekosystém, ve kterém pacient vlastní svá zdravotní data a díky decentralizované technologii je rozšiřuje a sdílí s odborníky. Svůj zdravotní profil nazvaný LifeID tak využívá pro přesnější diagnostiku, léčbu či preventivní doporučení. Zároveň bude algoritmus umělé inteligence pacienta chránit nejen během léčebného procesu, ale i při prevenci či v případě nehody.
Na cestě ke globálnímu produktu
"Jde o zprostředkování strukturovaných informací s přidanou hodnotou," vysvětluje spolutvůrce technologie a CEO 01People Roman Kučera.
"Lékařům se snažíme ušetřit čas a identifikovat úkony, které nahrazuje automatizace a později umělá inteligence," dodává Kučera. Cílení je globální, tudíž využitelné kdekoli na světě, kde je připojení k internetu.
Daren Wilson, top manažer farmaceutického gigantu, který má bohaté zkušenosti na poli zdravotnických startupů po celém světě, vstupuje do Hilbi jako soukromá osoba.
"Rozhodl jsem se do něj investovat, protože osobní hodnoty lidí z týmu 01 jsou podobné mým. Oslovila mě odvážná a zanícená vize Patrika Kmeči, který se snaží pomocí technologií vylepšit péči o pacienta a vytvořit podklady pro personalizovanou péči," říká Wilson. Je přesvědčen, že Hilbi má velký potenciál pro globální rozšíření.
Rozsáhlé jako Whatsapp, FB nebo Uber
Patrik Kmeč, spoluautor Hilbi, hodnotí Wilsonův vstup nejen jako potvrzení valuace, ale také jako cestu k největším investorům v oblasti HealthCare na světě.
"Daren je velmi zkušený člověk na poli globálních řešení pro digitalizaci zdravotnictví. Jeho zkušenosti jsou garancí směřování Hilbi ke globálnímu produktu. Na Slovensku tvoříme vlastně platformu rozsahu jako je Whatsapp, Facebook či Uber, pouze specializovanou pro potřeby pacientů a lékařů. Na takové ambice potřebujete mezinárodně zkušený tým," vysvětluje Patrik Kmeč, a dodává:
"Jsem nesmírně rád, že prvním investorem je tak zkušený člověk. Pro další investory to přináší neskutečné příležitosti při integraci, nasazení a monetizaci Hilbi na obrovských trzích jako jsou USA či země třetího světa."
Celkem 80 % výnosů půjde lékařům a poskytovatelům zdravotní péče
MUDr. Ladislav Pásztor a Roman Neczli, jednatelé startupu Hilbi, se rozhodli uzavřít takto první kolo investic a uvést jej na trh v podobě produktu, který řeší péči o diabetické pacienty, pacienty na udržovací onkologické léčbě a v ortopedické péči. V rámci preventivních algoritmů
letos Hilbi plánuje spustit první algoritmus umělé inteligence, jehož cílem bude zachytit první symptomy kardiovaskulárních onemocnění.
Další investiční kolo s cílovou částkou 5 milionů eur se otevře po vstupu na slovenský trh, kde bude
Hilbi do konce roku 2020 pomáhat více než jednomu milionu Slováků. Prostředky budou využívány primárně na vývoj algoritmů umělé inteligence, které dokážou odhalovat časné příznaky více onemocnění a navigovat tak pacienta nejen v procesu samotné léčby, ale hlavně v personalizované prevenci. Celkem 80 % z výnosů je určeno na odměňování lékařů a do zdravotnického systému.
Kontakt pro média: TIME.is COMMUNICATION, e-mail:
monika.hajko@time-is.eu, + 421-911-010287