Největší internetový prodejce zájezdů na českém trhu společnost Invia.cz prodala za 1. polovinu roku 2011 celkem 50 882 zájezdů. Lidé projevili zájem především o pobytové zájezdy, které tvořily 82 % z celkového prodeje. Poznávací zájezdy letos zvolilo 8 % zákazníků a lyžařské pobyty zvítězily u 5 % klientů. Zákazníci v prvním pololetí letošního roku investovali do svých dovolených v průměru 12 320 Kč.
„Zjistili jsme, že se lidé letos naučili více využívat nabídky first minute. Zlevněné zájezdy pořizovali především v lednu, kdy je nabídka nejvýhodnější. Zároveň mírně narostl zájem o pobytové zájezdy na úkor lyžařských,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je největším internetovým prodejcem zájezdů na českém trhu. „Cestovní ruch v letošním roce navíc poznamenala nejistá bezpečnostní situace v arabských zemích. Právě kvůli tomu jsme registrovali pokles zájmu o dovolenou v Egyptě a Tunisku,“ doplnil Tůma.
Zákazníci cestovní agentury Invia.cz letos dávali přednost dovolené s leteckou dopravou, kterou zvolilo 64 % klientů. Poměr zájmu o letecké zájezdy v prvním pololetí 2011 meziročně narostl o 2 %. Naopak klesla obliba autobusové dopravy. V rámci stravování se lidé rozhodovali především pro all inclusive pobyty, a to v 39 % případů. Internetová cestovní kancelář následně registrovala 26 % prodaných zájezdů s polopenzí a 20 % beze stravy.
„Lidé jsou letos více ochotni cestovat, což potvrzuje zvýšený prodej zájezdů. Navíc zákazníci v letošním roce kladou zvýšený důraz na kvalitu služeb. Například více než loni vyhledávají kvalitnější hotely,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. „Klesá poptávka po dvouhvězdičkových hotelech, které Čechům již nevyhovují. Naopak stále více lidí si dopřává pohodlí čtyřhvězdičkových hotelů,“ dodal Tůma.